ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 28

Beau Feijen   •  14 juli 2017

Deze week vertellen we je meer over Facebook Messenger vs. E-mail, het meten van klik-details met data-attributen en Google Tag Manager en het verschil tussen UX en CX. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 28:

Ben jij al mobile-proof?

Het is al een tijd duidelijk dat mobiel steeds belangrijker wordt in het marketing landschap. Klanten nemen geen genoegen meer met slecht werkende of zeer langzame pagina’s op hun smartphone. Een responsive website wordt dus steeds belangrijker, maar er zijn ook andere ontwikkelingen die de mobiele ervaring voor gebruikers beter maken. Plaats deze 5 activiteiten uit de blog van Business2community op je roadmap of backlog en zorg voor een goede mobiele beleving van je website.

Facebook Messenger vs. E-mail

Kan Facebook Messenger de opvolger van E-mail zijn? E-mail wordt namelijk minder efficiënt, veel mensen verwijderen namelijk hun e-mails zonder te openen. Dus zet bijvoorbeeld Messenger in als kanaal om content te verspreiden. Wat zijn de voor- en nadelen? En wat is dan wel de kracht van e-mail? Lees er op Hubspot meer over.

Meet meer klik-details met data-attributen en Google Tag Manager

Doormeten van klikken op een link is vrij eenvoudig. Het meten van PDF-downloads is evengoed geen ingewikkelde taak. Maar als je een download meet, wil je dan niet weten wat de titel of wie de auteur van het document is? Door data-attributen te gebruiken kun je eenvoudig additionele details meten van bijvoorbeeld PDF-downloads in Google Analytics. Op LunaMetrics lees je hoe dit werkt en waarom dit een aantrekkelijke methode is om extra informatie te meten.

Native apps of web apps, that is the question!

Lange tijd hebben native apps een voorsprong gehad op web gebaseerde apps. Met name op het vlak van interactie en UX moesten de web apps het onderspit delven. Ondertussen ontwikkelen de webtechnologieën gestaag door en is het maar de vraag of de native app kan opboksen tegen web gebaseerde app. Waar zet jij op in? Infoworld vertelt er meer over.

Vergroot je effect van AdWords campagnes met smart bidding

Bij smart biddingstrategieën kun je bijvoorbeeld denken aan Doel-ROAS en Doel-CPA. Bij Doel-ROAS worden automatische biedingen aangepast om een zo hoog mogelijke conversiewaarde te genereren. Doel-CPA is een strategie waarmee automatische biedingen worden ingesteld voor maximale kosten per conversie. Integreren binnen je campagnes? Frankwatching gaat hier dieper op in.

Het verschil tussen UX en CX

Soms spreken we van User Experience, een andere keer van Customer Experience. Er zijn verschillen, maar er is ook veel overlap en hoe meer technologie samensmelt met ons dagelijks leven, hoe dichter beide vakgebieden bij elkaar komen te liggen. Lees er op Usabilitygeek meer over.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak