ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 30

Beau Feijen   •  28 juli 2017

Deze week praten we je bij over het inzetten van visuele hiërachie, klanten terugwinnen door e-mailmarketing en wat te doen bij dalende rankings in de zoekresultaten. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 30:

Dit zijn de grootste voordelen van de nieuwe interface van Google AdWords

Halverwege vorig jaar werd het door Google groots aangekondigd: er zat een geheel nieuwe interface voor Google AdWords aan te komen. Momenteel is de nieuwe interface, genaamd Google AdWords Alpha, al beschikbaar voor een klein aantal AdWords-accounts. De focus van de nieuwe interface ligt volledig op het makkelijk en snel inzichtelijk maken van jouw resultaten. Benieuwd naar de eerste highlights en voordelen? Marketingfacts gaat er dieper op in.

4 manieren om visuele hiërarchie in te zetten om je UX en conversie te boosten

Visuele hiërarchie wordt gecreëerd door bepaalde aanwijzingen zoals grootte, kleur, contrast, vorm, positionering en opstelling te vormen. Hierdoor wordt de aandacht van de bezoeker direct naar het meest belangrijke element op de pagina getrokken. Op Conversionxl worden vier manieren uitgelicht om visuele hiërarchie op jouw webpagina’s toe te passen.

Private cloud een alternatief?

De grote publieke cloud netwerken van bijvoorbeeld Amazon en Microsoft zijn niet meer weg te denken. Maakt ook jouw organisatie er al gebruik van of houd je je vast aan eigen lokale hosting? Private cloud is misschien een interessant alternatief tussen lokale hosting en public cloud. Daarmee kun je de voordelen benutten van een scala aan geoptimaliseerde en dynamische diensten zonder public te gaan. Techcrunch vertelt er meer over.

How-to: Actiegericht inzichten halen uit conversie attributie

Weet je eigenlijk welke kanalen bijdragen aan conversies en de waarde van deze conversies? Hoe bepaal je de ondersteunende conversies per kanaal? In dit artikel van Digitalanalisten wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden uitgelegd hoe je conversie attributie rapportages gebruikt en hoe je kunt sturen op basis van deze data.

Zo win je de klant terug met e-mailmarketing

Als e-commercepartij ontkom je er niet aan dat je een deel van je klanten kwijtraakt, maar geef niet te snel op! E-mail is hét geschikte kanaal. Het terugwinnen van klanten door middel van e-mailmarketing heet ook wel een win-back-campagne. Er zijn twee vormen campagnes die je in kunt zetten, namelijk een campagne gericht op slapende nieuwsbriefinschrijfvers of op slapende klanten. Op Marketingfacts lees je meer informatie over hoe inactieve nieuwsbriefinschrijvers terug te winnen.

10 to do’s wanneer je rankings zijn gedaald

Niemand zit te wachten op een daling in de rankings binnen de zoekmachine. Hoewel het vrij normaal is om kleine veranderingen in je rankings te zien vanwege de real time algoritme updates van Google, dien je ervoor te zorgen dat de daling niet verder afglijdt naar de donkere uithoeken van de zoekresultaten waarniemand je meer kan vinden. Benieuwd hoe je dat doet en waar je op moet letten? Op Searchengineland de 10 to do’s!

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak