ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 31

Beau Feijen   •  4 augustus 2017

Deze week geven we je vijf keywordanalyse hacks, praten we je bij over het einde van Flash player en geven we je een handleiding om Mailchimp pro te worden. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 31:

Heb jij al een abandoned shopping cart campagne?

Veel online shoppers plaatsen producten in hun winkelmandje, gaan weg en komen niet meer terug. Verhoog je rendement en conversie door het inzetten van een abandoned shopping cart campagne. In de e-commerce wereld een bekende e-mailcampagne. Litmus en Salesforce hebben onderzoek gedaan naar de laatste ontwikkelingen en trends van de campagne.

Vergroot het rendement door Dynamic Search Ads met page feeds

Door de ontwikkeling binnen Dynamic Search Ads campagnes en dit te combineren met een page feed is het mogelijk om optimale controle uit te oefenen welke pagina’s je wilt laten opnemen binnen de campagne. Op Marketingfacts vertellen ze hier meer over.

5 Keywordanalyse hacks in minder dan 30 minuten

Relevante content is enorm belangrijk. Om te weten aan welke content jouw doelgroep behoefte heeft, kun je keywordanalyses doen. Ontdek waar jij input kunt halen voor het schrijven van goede, relevante content voor jouw website. In deze blogpost op Moz wordt een voorbeeld case gebruikt met diverse handige tools die je direct kunt toepassen voor jouw keywordanalyse!

Hoe gaan de browsermakers om met het verdwijnen van Flash?

Vorige week kondigde Adobe aan dat het zijn Flash Player niet langer meer zal ondersteunen en dat de plugin voor browsers tegen het einde van 2020 niet meer actief is. Daarmee komt een einde aan een technologie die op veel manieren het web vorm heeft gegeven. De lange uitfasering geeft contentmakers de tijd om de transitie te maken naar webstandaarden, zoals HTML5 en WebGL. Ben jij al over? Computerworld wijdt er dit artikel aan.

6 Voorbeelden van virale video’s die inspireren!

Video wordt steeds meer gebruikt in de marketing. Zo wordt YouTube veel ingezet en worden video’s veel gebruikt op bijvoorbeeld Facebook. Wil je opvallen, dan moet jouw video iets bijzonders hebben, zodat deze viraal gaat. In deze blog op Hubspot worden 6 virale video’s uitgelicht. Ontdek waarom deze video’s zo effectief zijn en pas het toe in jouw video marketing!

Word een pro in Mailchimp met deze 6-delige video handleiding!

E-mailmarketing is voor veel bedrijven een belangrijk onderdeel van de online marketingmix. Dit kanaal levert namelijk doorgaans een relatief hoog rendement op, tegen relatief lage kosten. MailChimp is een erg toegankelijke tool om te starten met e-mailmarketing en biedt interessante standaardopties. Bekijk de handleiding op Digital Marketing Professionals, boordevol tips een aantal handige functies van MailChimp .

Contentstrategie: in 5 stappen van film naar televisieserie

Stel, je werkt bij een organisatie of gaat net starten bij een organisatie en ze vragen jou een content strategie op te stellen. Er wordt op dit moment wel gewerkt aan contentmarketing maar een strategie is nergens te bekennen. Je bent op de hoogte van het belang van een contentstrategie maar weet stiekem niet zo goed welke stappen je moet zetten. Digital Marketing Professionals gaat hier dieper op in.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak