ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 39

Beau Feijen   •  29 september 2017

Deze week praten we je bij over 18 top A/B testing tools, hoe je agile blijft en 10 misvattingen over rankingsfactoren. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 39:

Zelfstandige eenheid Google Shopping

Eerder was bekend dat Google prijsvergelijkers zal toelaten via een veilingsysteem. Een veiling neemt het bezwaar weg dat Google zelf prijsvergelijkers moet selecteren. Het nadeel is dat alleen vermogende partijen toegang krijgen tot de PLA’s (Product Listing Ads). Vergelijk.nl (oudste vergelijkingssite van Nederland) heeft bekend gemaakt dat het als eerste Nederlandse vergelijkingssite zichtbaar wordt via Google Shoppinng. Lees meer op Emerce.

18 Top A/B testing tools gereviewed door CRO Experts

Bij elke situatie en maturity-fase past weer een andere tool voor A/B-testing. Ook bij De Nieuwe Zaak gebruiken we meerdere tools, afgestemd op de maturity en wensen van de bedrijven voor wie we werken. Op ConversionXL lees je een handige review van verschillende tools door een aantal conversie ratio specialisten.

Agile blijven of terugvallen in oude routines?

Agile is de hype wel voorbij. Ook jouw organisatie werk misschien wel Agile. Dat neemt niet weg dat het moeilijk blijft om niet terug te vallen in oude gewoontes. Echt Agile werken leer je met vallen en opstaan en is een organisatieverandering. In dit item op CIO lees je enkele valkuilen en richtlijnen om het terugvallen in oude gewoontes te voorkomen.

10 Misvattingen over rankingfactoren

Google gebruikt meer dan 200 factoren om jouw ranking te bepalen. Er ontstaan veel misvattingen over welke factoren nu wel of geen invloed hebben op je ranking. In deze video vertelt Rand Fishkin van Moz 10 veel voorkomende misvattingen rondom Google Rankings. Wist je bijvoorbeeld dat het niet uitmaakt of je nu een h1, h2 of zelfs een h5 als headline gebruikt?

Waarom geen image-based emails?

We zien het nog vaak, e-mailings die volledig zijn opgebouwd uit afbeeldingen. Dit geeft een grote design vrijheid. Denk aan het gebruik van lettertypen en achtergrond afbeeldingen. Maar waarom kun je dat beter niet doen? In deze podcast op Litmus wordt daar uitgebeid aandacht aan besteed. Food for thought als ook jouw nieuwsbrieven volledig bestaan uit afbeeldingen.

Big Data Survey 2017: Organisaties versnellen innovatie met slimme datatoepassingen

In deze derde editie van de Big Data Survey delen meer dan 800 professionals hun ervaringen en inzichten op het gebied van data. Organisaties vinden steeds meer manieren om data innovatief toe te passen in de praktijk. Vind antwoord op vragen als: “Wat maakt een data strategie succesvol?”, “Hoe breng ik data in praktijk?” en “Welke technologieën zijn het meest populair?”. Download de Big Data Survey 2017 onderzoeksresultaten.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak