ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 41

Beau Feijen   •  13 oktober 2017

60% van online reclame gaat naar Facebook en Google, Bing experimenteerde met Chatbots in de zoekresultaten en zo werkt een SSL-certificaat. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 41:

60% online reclame naar Facebook en Google

In de eerste zes maanden van 2017 gaven adverteerders 954 miljoen euro uit aan reclame op internet. Dat is het dubbele van tv-reclame uitgaven. Van elke uitgegeven euro ging 58 cent naar het digitale kanaal. Daarvan ging bijna zestig procent naar social en search. Lees het volledige artikel op Emerce.

Chatbots in de zoekresultaten, the next new thing?

Bing experimenteerde onlangs met chatbots in de zoekresultaten. Hiermee kan de wereld van Search volledig veranderen. Een zoekmachinegebruiker kan dan zonder de zoekmachine te verlaten een afspraak maken, contact hebben met de klantenservice of zelfs een bestelling plaatsen. Of dit werkelijkheid gaat worden is nog maar de vraag. SearchEngineLand vertelt meer over de uitdagingen die bij deze verandering komen kijken.

Zo werkt een SSL-certificaat!

Een SSL-certificaat verhoogt de veiligheid van een website door de gegevens te versleutelen. Op deze manier kunnen de gegevens niet worden gelezen door cybercriminelen die proberen om data te onderscheppen. Dit is met name belangrijk voor websites waar de gebruikers kunnen inloggen met een wachtwoord, of voor webshops. Hoe je dit werkt en hoe je een certificaat kan aanvragen kan je lezen op Frankwatching.

E-mail voor mensen met een visuele beperking

Eén van de opvallendste trends in de Litmus Live-conferentie is de leesbaarheid van e-mail voor mensen met een visuele beperking. De zogeheten ADA-compliance, een standaard opbouw van e-mail zodat deze via speciale screen readers kan worden gelezen of omgezet in spraak, wordt steeds vaker gebruikt door e-mailmarketeers. Het blijkt dat het relatief eenvoudig is om de leesbaarheid te bevorderen door een paar aanpassingen in de vormgeving.

Doormeten van meerdere checkout funnels in Google Analytics

Met Enhanced E-commerce krijg je meer inzicht in het checkout proces dan wanneer je enkel E-commerce meet op je website. Je leert hoe je Enhanced E-commerce Checkout Steps gebruikt om te zien hoeveel mensen door het orderproces navigeren en waar uitstromen plaatsvinden. Het wordt echter lastig wanneer er meerdere checkout funnels mogelijk zijn. Op Lunametrics wordt uitgelegd hoe je meerdere navigatiestromen in kaart kunt brengen binnen je checkout proces.

Het psychologische principe van wederkerigheid

Als je in een restaurant een paar snoepjes bij de rekening krijgt… is de kans groter dat er meer fooi wordt gegeven… Het wordt nóg hoger als je er een verrassingselement aan toevoegt. Dit is een bekende studie naar het principe van wederkerigheid. In deze blog op Instapage worden een paar leuke voorbeelden gegeven en krijg je concrete tips waar je rekening mee moet houden. Voor de geïnteresseerden staan in dit artikel ook nog tips over het inzetten van het principe van autoriteit.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak