ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 44

Rianne Bark-Lunenborg   •  3 november 2017

Scoren in het najaar zonder te veel budget, 5 features die je nog niet kent van Google Analytics en 6 speerpunten voor jou digitale strategie.  Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 44:

Voorkom duplicate content bij facetnavigatie

Met facetnavigatie bied je de gebruikers van een site filteropties tussen categorieën. Bijvoorbeeld een rode jurk in de maat M. Hiervoor gebruik je type kledingstuk als filter, als ook een kleur en een maat filter. Alleen heb je te maken met een aantal SEO risico’s; je krijgt namelijk meerdere URL’s waarbij de statische content hetzelfde blijft. Hierdoor kun je duplicate content krijgen. Benieuwd naar de SEO tips van SEJ?

Scoren in het najaar zonder al te veel budget

Naast je gerichte marketing campagne kun je e-mail marketing automation prima integreren in het najaar om (extra) te scoren. Zo werkt bijvoorbeeld chocolademelkreclame beter tijdens slecht weer dan warm weer. Je ondersteunt je gerichte campagne op basis van context waarin mensen zich op dat moment bevinden. Via e-mail is dit makkelijk toepasbaar. Lees op Frankwatching meer tips om in het najaar te scoren met e-mail marketing automation.

5 Features in Google Analytics die je niet kent

Secundaire dimensies, rijen plotten, term clouds, type sorting en draaitabellen… Ken jij deze 5 superhandige features in Google Analytics al? Bespaar jezelf voortaan tijd en ontdek sneller inzichten met deze features. SemRush laat in haar blogpost zien welke features je gemist hebt en hoe je deze snel toepast!

Werkt een nieuwsbrief-overlay op mobiel?

In deze AB-test op Behave.org werd een spectaculaire groei gemeten in het aantal nieuwsbriefinschrijvingen op mobiel door het plaatsen van een overlay. Deze overlay werd alleen getoond aan returning visitors en verscheen na een aantal seconden. Mooi resultaat, maar wel maar met de kanttekening dat in deze test niet het effect is gemeten op de conversie of andere KPI’s. Houd altijd rekening met mogelijke side-effects als je aan het testen bent!

Straf Google Shopping heeft amper effect

Concurrerende prijsvergelijkers zijn nauwelijks te zien in de zoekresultaten. Minder dan één procent van de gevallen verwijzen de Google Shopping resultaten door naar websites van concurrerende prijsvergelijkers. Concurrenten verschijnen niet vaker in de betaalde Shopping-zoekresultaten in Search. Een onverwacht effect is wél dat prijsvergelijkers veel prominenter in de algemene, organische zoekresultaten verschijnen. Lees het volledige artikel op Emerce.

Digitale strategie: data, waarde en cultuur

Bij veel jonge (IT) bedrijven stroomt er digitaal bloed door de aderen. Is dat bij jouw bedrijf nog niet het geval dan moet je nadenken over je digitale strategie. Hoe open is de cultuur in je bedrijf, hoe kan data je inzicht geven en denk je echt in toegevoegde waarde. In dit artikel van CIO lees je 6 speerpunten voor in je digitale strategie.

Goed weekend!

Rianne is Marketing Manager. Binnen De Nieuwe Zaak is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events. Daarnaast werkt ze multidisciplinair samen met verschillende teams om samen tot optimale resultaten te komen en De Nieuwe Zaak op de kaart te zetten.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak