Data Driven Commerce 2020

Data Driven Commerce 2020

  •  5 december 2019

Data en personalisatie, een actueel en brandend thema. Dit komt allemaal voort uit misschien wel het grootste cliché dat we kennen: zet je klant centraal. Maar hey, zijn clichés er niet juist omdat ze zo waar zijn? Op basis van data kun je jouw klant steeds beter begrijpen. Vervolgens moet je die kennis toepassen. Want je moet geen inzichten vergaren óm het inzichten vergaren. De vraag is: wat ga je er vervolgens mee doen?

Je kunt op basis van de verkregen inzichten de e-mails die je verstuurt naar jouw (potentiële) klanten personaliseren of de content op je website aanpassen. Zo zal lang niet elke klant zitten te wachten op jouw algemene weekaanbieding, maar heeft hij bijvoorbeeld veel meer behoefte aan informatie over de nieuwste producten. Ook kun je op basis van data (bijvoorbeeld over gemiddeld koopgedrag) suggesties doen aan jouw klant. Je klant heeft bijvoorbeeld product A gekocht, dus vindt hij hoogstwaarschijnlijk product B ook interessant.

 “Gebruik data om je klant te kennen en pas deze kennis toe om relevanter te worden.”

Deze kennis kun je niet alleen toepassen binnen je platform, maar binnen de gehele customer journey. Daarmee werken je insights platformoverstijgend. De centrale vraag van Data Driven Commerce 2020 is dan ook: hoe gebruik je de klantinzichten uit je data om je klant nóg beter van dienst te kunnen zijn en je conversie te verhogen?

DDC 2020

Het Data Driven Commerce event vond plaats op 13 februari 2020, en is dus helaas al geweest. Houd onze website in de gaten voor de laatste informatie over DDC 2021.

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak