ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 46

Jeffrey Koopman   •  17 november 2017

Creëer je eigen ecosysteem en kleurpsychologie in marketing. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 46:

IT als business driver? Creëer je eigen ecosysteem!

Afgeschermde ICT systemen en het denken in gesloten containers beperkt de kansen van je dienstverlening. Een ecosysteem is een compositie van vele kleine ICT systemen en wordt door McKinsey gezien als belangrijk onderwerp op je management agenda. Hoe je die stap kunt maken? McKinsey geeft je richting door te werken aan je eigen kennis en kunde.

Kleurpsychologie in marketing

Kleurpsychologie is een onderzoeksgebied dat onderzoekt hoe kleur ons gedrag en onze besluitvorming beïnvloedt. In marketing kunnen verschillende kleuren van invloed zijn op de manier waarop kopers een merk waarnemen. De kleur oranje wordt bijvoorbeeld geassocieerd met warmte en innovatie en de kleur groen wordt als open, vriendelijk en authentiek ervaren. Deze infographic geeft je een paar leuke inzichten die je kunnen helpen bij het kiezen van de juiste kleur.

Tips & insights voor een e-mail win-back campagne

Welk deel van je e-mail database is inactief? Hoe bepaal je wie in-actief is? Wat is de meest effectieve subject line? Op deze en andere vragen geeft dit blog antwoorden. Doe er je voordeel mee wanneer met jouw win-back campagne aan de slag gaat. Waarom? Een effectieve win-back campagne leverd meer op dan alleen omzet. Het is ook erg goed voor je reputatie als afzender en de “gezondheid” van je e-mail database.

5 trends in social advertising voor 2018

Nieuwe algoritmes van bijvoorbeeld Facebook en Instagram zorgen ervoor dat het voor bedrijven steeds moeilijker wordt om gezien te worden met slechts organische content. Om toch gezien te worden door een groot publiek, wordt er door marketeers steeds meer geld gespendeerd aan social advertising. In dit artikel 5 trends op het gebied van social advertising voor 2018 die je zeker niet over het hoofd mag zien.

17 meest gestelde vragen over GDPR


Veel Nederlandse bedrijven zijn nog niet klaar zijn voor de GDPR (of AVG in het Nederlands), die op 25 mei 2018 ingaat. De voorbereiding op deze nieuwe wet is een complexe aangelegenheid en vraagt veel van organisaties. In deze blogpost lees je 17 meest gestelde vragen met antwoorden zodat je weet hoe je je kunt voorbereiden voor de veranderingen in 2018.

Goed weekend!

Jeffrey Koopman is E-mail Marketing Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met de inzet en optimalisatie van e-mailmarketing campagnes en helpt hij klanten het maximale rendement te behalen.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak