Whitepaper – B2B-commerce: gedigitaliseerd en opnieuw uitgevonden

Jurriën Kerstholt   •  7 maart 2016

Het traditionele B2B-commerce model lijkt op een kritiek keerpunt beland. Wellicht vertrouwt ook uw organisatie nog op een gedrukte catalogus, een goed getraind verkoopteam en/of een goed bemand call center om uw klanten te ondersteunen en verkopen te vergroten. Moderne B2B-kopers verrichten hun aankooporiëntatie en transactie-activiteiten tegenwoordig echter steeds vaker online, waarbij ook mobiele apparaten worden gebruikt. Zij eisen een B2C-koopervaring, maar verwachten daarbovenop ook nog eens dat specifieke B2B-inkoop en selfservice processen beschikbaar zijn. Ervaart u dat ook al binnen uw branche?

Hoe realiseert u dat?
In deze gratis B2B-commerce whitepaper zijn veel observaties, lessen en best practices bij elkaar gebracht, opgedaan tijdens de samenwerking tussen Intershop en B2B-bedrijven in de afgelopen 20 jaar. De uitdagingen waar B2B-bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden en de aanpak die ze kunnen kiezen als ze op deze digitale golf willen meevaren worden uitgebreid verkend, in plaats van daardoor te worden overspoeld.

Ook is er aandacht besteedt aan concepten als ‘Persona Profiling’ en de ‘Customer Journey’, omdat dit een goed startpunt kan zijn voor een succesvolle digitale transformatie binnen de B2B-commerce omgeving. Intershop en De Nieuwe Zaak hopen en verwachten dat u met deze kennis en ervaring uw voordeel kunt doen op weg naar een nog betere customer experience.

Wilt u meer weten? Surf dan naar de website van Intershop via onderstaande link, vul uw gegevens in en ontvang de complete whitepaper over de digitalisering van B2B!

Download de gratis B2B-commerce whitepaper!

Jurrien Kerstholt is partner en mede oprichter van De Nieuwe Zaak. Binnen de directie is hij verantwoordelijk voor marketing en sales, plus het ontwikkelen van succesvolle e-commerce strategieën en omnichannel transities.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak