Makro Kerstpakketten

Jacques Noot   •   E-commerce Manager

De korte lijnen zijn essentieel!

"Sinds de start van onze samenwerking in 2007 hebben we al veel projecten samen met De Nieuwe Zaak opgepakt. In het verleden voor ons online keuzeplatform mijncadeaucarrousel.nl, vandaag de dag met onze volledig nieuwe webshop voor Makro kerstpakketten.

De meerwaarde van De Nieuwe Zaak zit voor ons in de combinatie van flexibiliteit en het brede scala aan e-commerce expertise. Van creatie en bouw, tot marketing en CRO. De korte lijnen tussen afdelingen zijn essentieel voor een organisatie als de onze, waarin het merendeel van de actie in een periode van slechts twee maanden per jaar plaatsvindt. Dit maakt onze samenwerking bijzonder prettig!"

 

1

De uitdaging

Makro Kerstpakketten is al meer dan 45 jaar specialist op het gebied van kerstgeschenken. Om ieder jaar haar doelstellingen te behalen door de verkoop van kerstpakketten is het voor Makro van groot belang om in de maanden voor december al voorbereidingen te treffen. Afgelopen jaar was het de doelstelling om een hoger orderpercentage te realiseren. De Nieuwe Zaak mocht Makro Kerstpakketten daarbij helpen.

2

De oplossing

Om het beoogde orderpercentage te realiseren hebben we door middel van een agile projectaanpak strategie, creatie, techniek en marketing verweven tot een succesformule. Door het genereren van meer traffic wisten meer bezoekers de webshop van Makro kerstpakketten te vinden. De effectieve inzet van A/B testen heeft daarna geholpen om het orderpercentage aanzienlijk te verhogen. Een goed voorbeeld van een succesvolle multidisciplinaire samenwerking!

3

30% meer omzet, meer feest!

Om de groeidoelstellingen van Makro Kerstpakketten te realiseren zijn we door middel van advertising campagnes hoger in de funnel gaan adverteren. Hierdoor trokken we aanzienlijk meer traffic naar de webshop. Het was daarom belangrijk om de conversie te verbeteren, zodat we de relatief dure euro die we investeerden terug konden verdienen. Het uitvoeren van diverse CRO tests hielp ons hierbij; door het verminderen van ruis in de check-out hebben we bijvoorbeeld een conversie verhoging van 17,4% gerealiseerd. 

Daarnaast hebben we geïnvesteerd in leadgeneratie. Zo hebben we de inhoud van e-mails aangepast aan de persona's en de fase van hun customer journeys en hebben we rekening gehouden met de thema's promise, urgentie, conversie en inspiratie. Door de juiste inzet van e-mail marketing hebben we een hogere CTO en CTR gerealiseerd. 

Door deze multidisciplinaire aanpak hebben we niet alleen de businesscase behaald, maar ook nog eens overtroffen!

Ook resultaat behalen met onze agile projectaanpak?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen u graag verder.
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak