Marketplaces: moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?

Marketplaces: moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?

  •  22 juli 2019

Er is een strijd gaande binnen het e-commerce landschap. Bij de hedendaagse consument speelt kwaliteit van leven, gemak en snelheid een steeds belangrijkere rol in de keuzes die gemaakt worden. Zo geldt dit ook voor online keuzes.

Het online aanbod neemt toe, maar de tijd die de consument online besteedt blijft nagenoeg hetzelfde. Met als gevolg dat we anno 2019 steeds efficiënter met onze online tijd omgaan. Marketplaces voegen hier waarde toe omdat de consument in één overzicht een ruime keuze heeft in het productaanbod en het voor de consument minder inspannend is om een keuze te maken. De kwaliteitsstandaarden van de platformen en reviews op het platform zelf hebben als gevolg dat kopers vertrouwen dat producten goed zijn. Deze filtering zorgt voor een toenemende stroom aan traffic richting de platformen.

In dit whitepaper nemen we je mee in de dynamiek rondom online marketplaces. We behandelen de verschillende typen marketplaces en geven je antwoord op de vraag: waarom zijn marketplaces succesvol? Zijn online marketplaces echt de toekomst, of is het een hype? Welke afwegingen spelen een rol bij het al dan niet aansluiten op een platform? En hoe maak je optimaal gebruik van de marketing mogelijkheden op het platform zelf? Na het doornemen van dit whitepaper kan je voor jezelf antwoord geven op de centrale vraag: ‘’Moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?’’

Download dit whitepaper nu!

Auteur

Jeroen Strijdveen is Business Analist bij De Nieuwe Zaak. Als BigCommerce lead is hij gespecialiseerd in het realiseren van BigCommerce implementaties.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!