Marketplaces: moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?

Marketplaces: moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?

en   •  22 juli 2019

Er is een strijd gaande binnen het e-commerce landschap. Bij de hedendaagse consument speelt kwaliteit van leven, gemak en snelheid een steeds belangrijkere rol in de keuzes die gemaakt worden. Zo geldt dit ook voor online keuzes.

Het online aanbod neemt toe, maar de tijd die de consument online besteedt blijft nagenoeg hetzelfde. Met als gevolg dat we anno 2019 steeds efficiënter met onze online tijd omgaan. Marketplaces voegen hier waarde toe omdat de consument in één overzicht een ruime keuze heeft in het productaanbod en het voor de consument minder inspannend is om een keuze te maken. De kwaliteitsstandaarden van de platformen en reviews op het platform zelf hebben als gevolg dat kopers vertrouwen dat producten goed zijn. Deze filtering zorgt voor een toenemende stroom aan traffic richting de platformen.

In dit whitepaper nemen we je mee in de dynamiek rondom online marketplaces. We behandelen de verschillende typen marketplaces en geven je antwoord op de vraag: waarom zijn marketplaces succesvol? Zijn online marketplaces echt de toekomst, of is het een hype? Welke afwegingen spelen een rol bij het al dan niet aansluiten op een platform? En hoe maak je optimaal gebruik van de marketing mogelijkheden op het platform zelf? Na het doornemen van dit whitepaper kan je voor jezelf antwoord geven op de centrale vraag: ‘’Moet ik wel of niet aanwezig zijn op een marketplace?’’

Download dit whitepaper nu!


Auteurs

Jelle de Vent is Online Advertising Consultant binnen De Nieuwe Zaak met een sterke focus op feedmanagement en automation plus de daarbij horende performance kanalen zoals SEA, Google Shopping en Vergelijkers. Hij heeft een sterke drive om gevonden oplossingen uit data analyses te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Het resultaat is het enige dat telt. De bijnaam van Jelle binnen De Nieuwe Zaak luidt dan ook ''rendement met de Vent''.
Jeroen Strijdveen is Business Analyst binnen De Nieuwe Zaak, waarbij een aandachtsgebied is: klanten helpen aansluiten op marketplaces zoals Amazon en bol.com. Hij heeft een sterke drive om klanten te helpen om hun business te vergroten. Hij vertaalt samen met de klant nieuwe wensen en ideeën naar functionaliteit, met een focus op het realiseren van de minimaal benodigde functionaliteit.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak