Digitale Marketing voor DPG Media - Case -De Nieuwe Zaak

DPG Media zet digitale marketing stappen.

Uitdaging Inzicht krijgen in de belangrijkste pijnpunten en kansen om de ontwikkeling van digitale marketing te versnellen.  
Aanpak Met ons Digital Marketing Maturity Model is een roadmap opgesteld om de volgende stappen in digitale volwassenheid te zetten.  
Resultaat Inzicht in team, processen, werkwijze, de huidige volwassenheid en benodigde stappen om de groei te versnellen.  
Volgens het boekje

Het project.

DPG Media heeft de afgelopen periode geïnvesteerd in het e-commerce team en heeft de ambitie om met dit team de ontwikkeling van digital marketing te versnellen. Hiervoor is inzicht nodig in de belangrijkste pijnpunten, maar ook de belangrijkste kansen! Daarnaast was er behoefte binnen DPG Media aan praktische handvatten om de juiste stappen in de juiste volgorde te zetten. 

Onze experts gingen aan de slag met het maken van een roadmap waarmee DPG Media kan groeien in hun digitale volwassenheid. Volgens ons Digital Marketing Maturity Model hebben we de volgende stappen gezet.

 

Door middel van interviews, het doornemen van documentatie en dashboarding en het bijwonen van marketing meetings brachten we de huidige digitale volwassenheid in kaart. We scoorden de huidige volwassenheid op de zes pijlers van digitale marketing: team, organisatie & proces, marketing tooling, budget & KPI’s, data & klantinzicht en merk.  

Per pijler ontwikkelden we een adviesplan over hoe de volgende stap te zetten. Aan de hand van de impact en haalbaarheid van deze adviezen is een roadmap voor een e-mail en datastrategie opgesteld. 

De uitdagingen.

  • Onduidelijkheid over welke volgende stappen in digitale marketing DPG Media kon zetten
  • Onvoldoende inzicht in de klantreis
  • Niet voldoende ervaring om de juiste e-mailmarketing focus te bepalen
  • Geen gebruik van data en personalisatie in e-mails
  • Weinig kennis en ervaring binnen e-commerce op het gebied van data
  • Onduidelijkheid over hoe data kan bijdragen aan de e-commerce jaarplannen

Het resultaat.

De analyse voor e-mail en data heeft inzicht gegeven in team, processen, werkwijze, de huidige kanaal volwassenheid en benodigde stappen om de groei te versnellen.

Het resultaat is een concreet stappenplan voor zowel e-mail als data waarmee DPG Media direct aan de slag kon. De vervolgstap is realisatie van de roadmaps waarbij de expertise van De Nieuwe Zaak gewenst is ter ondersteuning van de marketeers van DPG Media.

Op deze manier zorgen we samen met de owner van de data roadmap binnen DPG commerce ervoor dat er binnen de mogelijkheden van DPG media optimaal wordt bijdragen aan de doelstellingen van de afdeling e-commerce. 

Een belangrijke reden voor DPG Media om voor De Nieuwe Zaak te kiezen was de pragmatische, hands-on aanpak. Daarnaast heeft de multidisciplinaire samenwerking tussen de marketingstrateeg, e-mail marketeer, data consultant en de marketeers van DPG Media een belangrijke bijdrage aan het succes geleverd.

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen