Case De Nieuwe Zaak - Nieuwe huisstijl GARCIA doorvertaald naar online

Nieuwe huisstijl GARCIA doorvertaald naar online.

Uitdaging Klanten binden door de klant te leren kennen om vervolgens gepersonaliseerde content te bieden.  
Aanpak Personalisatie met Datatrics vanuit data uit Google Analytics en CanopyDeploy, met hieruit opgestelde klantprofielen.  
Resultaat Inzicht in team, processen, werkwijze, de huidige volwassenheid en benodigde stappen om de groei te versnellen.  
Volgens het boekje

Het project.

GARCIA is een kledingmerk met een hart voor denim. Het merk vindt haar oorsprong in Italië en is later overgenomen door de Nederlandse ondernemer Martin Kouwenberg. De combinatie van pure, Italiaanse passie en onvervalst Nederlands ondernemerschap werd vastgelegd in een vernieuwde huisstijl. De vormgeving bleek wel onderscheidend, maar lastig om online door te vertalen.

 GARCIA kwam met de vraag om aan de hand van het nieuwe brandbook een design voor de webshop op te leveren. Dit design moet niet niet alleen in lijn liggen met de nieuwe stijlregels, maar ook helpen met het verhogen van zowel de user experience als de omzet. De keuze voor De Nieuwe Zaak was snel gemaakt, mede-JOG Group retailer Jeans Centre had namelijk al eerder een succesvol rebrandingtraject doorlopen samen met De Nieuwe Zaak.

De uitdagingen.

  • Een offline merk doorvertalen naar een online design
  • Binnen de kaders van een bestaand CMS een onderscheidend design realiseren
  • Vertaling van brandbook naar webshop naar e-mail
  • Verhogen van de gebruikservaring door middel van design
  • Verhogen van de omzet door middel van een converterende webshop te ontwerpen
  • Gebruik maken van het bestaande template om het design in te borgen

Het resultaat.

Het resultaat is een webshop en e-mailtemplate dien helemaal lijn liggen met de nieuwe huisstijl van GARCIA. De webshop heeft meer impact door groot aansprekend beeld in Italiaanse sferen. De Instagram feed met doorklik mogelijkheden is een mooi voorbeeld van inspiratie door beeld met tegelijkertijd een sterke Call to Action.

Een tweede voorbeeld is dat de producten op de listerpages groter in beeld zijn gebracht, waardoor er meer focus op ligt en de consument meer verleid wordt een product te bekijken en/of aan te kopen. De vernieuwde webshop zorgde qua conversiepercentage binnen een maand al voor een stijgende lijn. 

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen