632 nieuwe fans met 1 Facebook post!

Rob de Bruijn   •   E-commerce Manager

Succesvolle campagne!

Als onderdeel van de campagne rond campingservies zochten we op initiatief van De Nieuwe Zaak in onze archieven een oude foto van ons herkenbare campingservies. De gestelde verwachting dat deze foto op Facebook vele herinneringen zou oproepen blijkt uit de vele reacties. Veelvuldig wordt benoemd dat het servies uit de goede oude tijd nog steeds gebruikt wordt! Een betere uitdrager van kwaliteit dan deze, uit de mond van de consument, kunnen we natuurlijk niet wensen. En hopelijk blijft het merk hierdoor ook weer beter hangen! Een zeer succesvolle post, binnen een succesvolle campagne.

1

De uitdaging

Sinds begin 2017 werkt De Nieuwe Zaak samen met Mepal op het gebied van online marketing. Zo werken wij aan een design voor een nieuwe website en ondersteunen wij ze met Advertising. Eind juni kwam Mepal met de vraag of wij konden meewerken aan een campagne rondom campingservies om aan het begin van het kampeerseizoen meer awareness voor het servies te creëren. Deze Facebookpost is daar één uiting van.

De uitdaging was meer awareness bij de doelgroep creëren voor het campingservies en voor het merk Mepal. Veel mensen hebben namelijk Mepal producten in huis, maar zijn er niet bewust van dat dit producten van Mepal zijn.

 

2

De oplossing

Na een multidisciplinaire brainstorm waarbij gekeken is naar de persona’s en de kernwaarden van Mepal, is het idee bedacht om het retro campingservies in de Facebookpost centraal te zetten. Dit zorgt voor herkenning bij de doelgroep, roept mooie herinneringen op en je kunt het nieuwe campingservies ermee aanhalen. In de post wordt het merk genoemd, de sterke punten van het product én zorgt natuurlijk de foto voor herkenning.

3

Het resultaat

Met de inzet van deze Facebookpost zijn in totaal meer dan 50.000 mensen bereikt, waarvan de helft organisch en de helft via de Ad. Hiervan waren 10.000 al Mepal fan en 40.000 nog geen Mepal fan. Van de mensen die de post gezien hebben, heeft 5% een actie ondernomen: klikken, reageren en/of delen. Daarnaast heeft Mepal door deze post 632 nieuwe Facebook likes erbij gekregen. Naast deze cijfers, kreeg Mepal ook fantastische reacties van haar fans onder de post:

“Sinds kort hebben wij de caravan met bijbehorend Mepal-servies overgenomen van schoonmoeder. Het Mepal-servies is al meer dan 30 jaar oud, is iedere keer overgegaan van caravan naar caravan. Ook al is het nostalgie en brengt het leuke vakantieherinneringen met zich mee… een fris nieuw kleurtje mag wel na al die jaren!” - Dorinda -

Ik gun dit servies mijn moeder. Wij hebben vroeger altijd gekampeerd met ’t gezin en hadden altijd DIT servies in het rood. Echt leuk om weer terug te zien… “ - Anita -

Kortom, een geslaagde post, met veel online zichtbaarheid en betrokkenheid van de doelgroep!

  • 0.000
    mensen bereikt
  • 0
    Nieuwe Facebook Likes
  • 0%
    Actie ondernomen

Meer weten over onze cases?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder!
Contact
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak