Vrolijke Mepal facefilter campagne levert ruim 11.000 views op
Hoe fruitig ben jij?

Rob de Bruijn   •   E-commerce Manager Mepal

“Hoe fruitig ben jij? De Nieuwe Zaak inspireerde ons om eens iets compleet nieuws in te zetten om onze doelgroep met Mepal in contact te brengen. Samen ontwikkelden we een facefilter met ons product de fruitpot. We doken in de wereld van augmented reality en Instagram stories. Samen bewandelden we nieuwe paden en ontdekten dat dat soms erg uitdagend is, maar dat doorzetten loont. Het resultaat mag er zijn en het fruitfilter toverde vele lachen op de gezichten van de gebruikers. Een leuk contactmoment van Mepal met onze doelgroep.”

1

De uitdaging

Mepal is een innovatief merk dat slimme kunststof producten maakt om voedsel in te bewaren. De producten zijn te herkennen aan hun goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal zorgt ervoor dat genieten op belangrijke momenten in het leven heel gemakkelijk wordt. De dubbelzinnige slogan is niet voor niets ‘Mepal. Voor altijd.’

Mepal benaderde De Nieuwe Zaak met de vraag hoe zij op een laagdrempelige manier deze kenmerken konden onderstrepen richting de doelgroep. Ze waren op zoek naar een leuke manier om de interactie met hen aan te gaan. Maar ook naar een opvallend campagneconcept voor gebruik op een drukke beursvloer, welke tevens in een later stadium nogmaals bruikbaar moest zijn.

2

De oplossing

Voor de campagne hebben we gekozen om een product centraal te zetten waarin alle merkwaarden van Mepal samen komen. De Fruit- & Veggiepot Ellipse is zo’n typisch eigentijds Mepal product wat ontworpen is om slim en gezond te snacken.

We bedachten een ‘merkwaardig’ facefilter voor social media, gebaseerd op diverse fruitsoorten en de verschillende kleuren waarin de Fruitpot verkrijgbaar is. Het filter is met augmented reality (AR) techniek gebaseerd op het originele 3D ontwerp van de Fruitpot. Door het scherm van je smartphone aan te raken verandert de kleur van de pot en de bijpassende fruitbril. We noemden het AR facefilter voor deze gelegenheid ‘Fruitfilter’ en koppelden het aan een winactie; Hoe fruitig ben jij? Maak een selfie met het fruitfilter, tag #mepalfruitfilter, mention @mepalnl en maak kans op €250 aan Mepal producten.

MKP2_1534x1534

Mepal. Voor altijd.

Mepal_Fruitfilter1_1534x1534
Mepal_Fruitfilter1_1534x1534
Mepal_Fruitfilter1_1534x1534

Het resultaat

De campagne is in eerste instantie ‘soft’ gelanceerd tijdens de 75ste jubileumeditie van de Huishoudbeurs, begin 2020. Binnen de Mepal beursstand was een ruimte speciaal voor de campagne gereserveerd. Bezoekers konden ter plekke een QR code met hun mobiel scannen en meedoen aan de actie door een selfie te delen op Facebook. Zonder heel veel online exposure was de beursactie een behoorlijk succes met bijna 6.000 weergaven in een week tijd.

De learnings van deze beursactie hebben we meegenomen in de tweede Fruitpot campagne in het voorjaar. Dit keer was het filter naast op Facebook ook te gebruiken via Instagram. Daarnaast was een aparte versie van het filter geschikt gemaakt voor de Duitse markt. Na de campagne was het aantal Facebook weergaven gestegen tot boven de 11.000 en voor Instagram was dat bijna 6.000.

Met deze campagne laat Mepal zien dat innovatie en fun heel goed samen kunnen gaan. Gekoppeld aan de social media winactie is het een mooie manier om branded user generated content te stimuleren. Een impuls naar de doelgroep met de boodschap dat Mepal 70 jaar na hun oprichting nog altijd helemaal bij de tijd is. Voor altijd.

Ook creatief de engagement van je klanten verhogen? Wij denken graag met je mee!

Mepal_Fruitfilter1_1534x1534
Mepal_Fruitfilter1_1534x1534
Mepal_Fruitfilter9_1534x1534

Hoe fruitig ben jij?

Mepal_Fruitfilter3_1534x1534
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak