
Campagnes
ONS CAMPAGNEPLAN
Impact maken met de juiste campagne
Op basis van een beproefd proces bouw je In 10 stappen verdeeld over 4 fases een campagne die de gestelde doelen haalt en de doelgroep op jouw manier bereikt. Met een heldere strategie en doelstelling, het juiste creatieve concept, een waterdicht plan, een professionele realisatie en constante bijsturing werk je toe naar de impact die je wil maken.
Een online campagne is afhankelijk van verschillende factoren en specialisten om succesvol te zijn. Alle lessen die we hebben geleerd uit voorgaande campagnes hebben we samengevat in een vast stappenplan. Van abstracte doelstellingen naar specifieke uitingen en resultaten.

Een helder plan voor een
(online) campagne met impact
Strategie – randvoorwaarden en doelen
Een goede campagne begint bij wat je wil bereiken. Welke doelstellingen zijn er, wie is de doelgroep, wat is hun behoefte en hoe speel je daar het beste op in? Ook andere relevante randvoorwaarden zoals maatschappelijke trends en specifieke klantinzichten worden meegenomen.
Concept – creatief communicatieconcept
Met de randvoorwaarden en doelstellingen in het achterhoofd werken we met verschillende creatieven aan een centraal communicatieconcept dat leidend is voor de uitingen in de campagne. Het concept zorgt voor uitingen die de boodschap met impact overbrengt.
Plan – wat gaan we waar tonen en wat verwachten we ervan?
Als we weten wat we willen vertellen zetten we schematisch uiteen welke uiting waar wordt vertoond en hoe diverse uitingen met elkaar samenhangen. Daarnaast maken we een mediaplan waarin we een budgetverdeling maken en een prognose van de resultaten berekenen.
Realisatie – uitvoeren volgens plan en bijsturen
In de realisatiefase voeren we de werkzaamheden uit volgens planning. Het grote voordeel van online campagnes is de mogelijkheid om realtime te kunnen bijsturen. In constant overleg sturen we de campagnes bij voor maximaal resultaat. Na de campagne evalueren we de resultaten en houden we retrospective om verbeteringen in het gevolgde proces te benoemen.
