Campagnes

Goede campagnes zijn een optelsom van heldere doelstellingen, een onderscheidend idee, goede content en de juiste kanalen om de doelgroep mee te bereiken.

ONS CAMPAGNEPLAN

Impact maken met de juiste campagne

Op basis van een beproefd proces bouw je In 10 stappen verdeeld over 4 fases een campagne die de gestelde doelen haalt en de doelgroep op jouw manier bereikt. Met een heldere strategie en doelstelling, het juiste creatieve concept, een waterdicht plan, een professionele realisatie en constante bijsturing werk je toe naar de impact die je wil maken.

 

Een online campagne is afhankelijk van verschillende factoren en specialisten om succesvol te zijn. Alle lessen die we hebben geleerd uit voorgaande campagnes hebben we samengevat in een vast stappenplan. Van abstracte doelstellingen naar specifieke uitingen en resultaten.

 

Een helder plan voor een

(online) campagne met impact

Strategie

Strategie – randvoorwaarden en doelen

Een goede campagne begint bij wat je wil bereiken. Welke doelstellingen zijn er, wie is de doelgroep, wat is hun behoefte en hoe speel je daar het beste op in? Ook andere relevante randvoorwaarden zoals maatschappelijke trends en specifieke klantinzichten worden meegenomen.

Concept

Concept – creatief communicatieconcept

Met de randvoorwaarden en doelstellingen in het achterhoofd werken we met verschillende creatieven aan een centraal communicatieconcept dat leidend is voor de uitingen in de campagne. Het concept zorgt voor uitingen die de boodschap met impact overbrengt.

Plan

Plan – wat gaan we waar tonen en wat verwachten we ervan?

Als we weten wat we willen vertellen zetten we schematisch uiteen welke uiting waar wordt vertoond en hoe diverse uitingen met elkaar samenhangen. Daarnaast maken we een mediaplan waarin we een budgetverdeling maken en een prognose van de resultaten berekenen.

Realisatie

Realisatie – uitvoeren volgens plan en bijsturen

In de realisatiefase voeren we de werkzaamheden uit volgens planning. Het grote voordeel van online campagnes is de mogelijkheid om realtime te kunnen bijsturen. In constant overleg sturen we de campagnes bij voor maximaal resultaat. Na de campagne evalueren we de resultaten en houden we retrospective om verbeteringen in het gevolgde proces te benoemen.

 

dnz-CAMPAGNE-Mobile2-1534x1534
dnz-CAMPAGNE-Mobile2-1534x1534

Na de campagne evalueren we de resultaten en houden we retrospective om verbeteringen in het gevolgde proces te benoemen.

Maak gebruik van online campagnes met de volgende voordelen:

  • Gebruik online communicatiekracht voor specifieke doelen
  • Maak digitaal impact met diverse kanalen tegelijk
  • Creëer realtime inzicht in resultaten en constante bijsturing
  • Werk samen met performance en creatieve specialisten in een multidisciplinaire aanpak

Met De Nieuwe Zaak kies je voor:

  • Specialisten op het gebied van merkpositionering en branding.
  • Digital First designers die impact weten te maken.
  • Multidisciplinaire teams die vanuit data & research de ultieme user experience ontwikkelen.
  • Contenspecialisten die weten hoe je vertrouwen opbouwt met de juiste content via het juiste kanaal.
  • Creatieve marketeers die weten hoe je doelgroepen in beweging krijgt.

Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op om jouw merk onderscheidend te maken.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak