Betere SEO-resultaten? Zet je doelgroep centraal!

Jerrel Arkes   •  7 april 2015

In SEO-land wordt het al jaren geroepen. En eigenlijk weten we het allemaal ook wel. We moeten stoppen met het najagen van het Google algoritme en de focus op bezoekers leggen. De reden hiervoor is heel simpel: tactieken die in het algoritme van Google werken, worden massaal misbruikt.

SEO_focus_op_bezoeker

Google is daarom continu bezig met het afstraffen van deze tactieken. Maar nog belangrijker: Google wil zo relevant mogelijk zijn voor haar bezoekers. Alle wijzigingen in het algoritme staan in het teken hiervan. Wil je goed gevonden worden? Zorg dan dat je de focus op je bezoekers legt, dan komt de beloning van Google vanzelf. Toch lijken veel SEO-experts hier in de praktijk nogal wat moeite mee te hebben.

Algoritme focus

Bij vrijwel alles wat Google aanpast in het algoritme, kan er een reden worden aangewezen die te maken heeft met de gebruiker van Google. Panda zorgt voor relevante content. Penguin zorgt voor links die ook echt relevant zijn voor bezoekers. Laadtijd als onderdeel van het algoritme zorgt voor minder frustratie bij de bezoeker, mobile friendliness voor een betere ervaring voor de bezoeker en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De reactie van SEO-experts op dergelijke ontwikkelingen is vaak het zelfde. Wat moeten we veranderen in onze werkwijze? Om afstraffing door Google te voorkomen, wordt er gefocust op meer content, variërende linkteksten, niet teveel startpaginalinks, een snelle website en een responsive website.

Lees het hele artikel op Marketingfacts

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak