Case - De NIeuwe Zaak - 34 procent méér activaties voor F-Secure met unieke online campagne

Meer activaties voor
F-Secure met unieke online campagnes.

Uitdaging Uitdaging Hoe kan F-Secure consumenten bewust maken van online gevaren en zorgen dat ze zich beveiligen door hun gratis beveiligingssoftware te installeren?  
Aanpak Aanpak

Op basis van marktdata en -onderzoek zijn twee doelgroepen bepaald. De klantreis en content behoefte is in kaart gebracht. Hier is een activatieconcept voor bedacht en uitgewerkt.

 

 
Resultaat Resultaat

Een krachtige digitale marketing campagne waarbij een hoge relevantie en conversie is behaald. Dit door segmentatie in doelgroep, stevige content en gebruik van slimme data. 

 
Veiligheid: van begin tot eind

Het project.

De Nederlandse consument is 24/7 online. Dit brengt de consument vele voordelen, zoals entertainment of gemak. Maar consumenten zijn niet altijd veilig online, zo weet F-Secure. Veel consumenten laten het namelijk na om hun apparaten te beveiligen tegen virussen, malware of hackers. En dit is nodig om de kans op cyberaanvallen en/of misbruik van persoonlijke gegevens te verkleinen.

Veilig online

Wat veel Nederlandse consumenten niet weten, is dat de beveiligingssoftware van F-Secure via internet- en telefoonproviders zoals Ziggo, KPN & XS4ALL gratis beschikbaar is. Daarnaast ziet F-Secure dat veel consumenten nog niet of onvoldoende bewust zijn van de online gevaren. Aan F-Secure de taak om de doelgroep hierop te wijzen en in beweging te krijgen zodat de consument veilig online is, overal en altijd! Maar, hoe krijg je deze boodschap effectief bij de doelgroep?

De juiste focus

Op basis van marktdata en -onderzoek zijn de twee focusdoelgroepen in deze campagne bepaald: gezinnen en ouderen. Diens klantreis en contentbehoeften zijn in kaart gebracht om de hoofdboodschap door te vertalen in krachtige content. 

Hoe kan F-Secure consumenten bewust maken van de online gevaren en zorgen dat ze zich beveiligen door de gratis beveiligingssoftware te installeren? Met een activatiecampagne!

Een combinatie van high-impact bannering, een krachtige social campagne en online PR genereerde bewustwording voor de online gevaren. Het activatie mechanisme is gestimuleerd door een combinatie van e-mail, search en retargeting. Om de consument eenvoudig de software te laten activeren van zijn of haar internet service provider is een landingspagina ontwikkeld.

De uitdagingen.

  • Wat zijn de focusdoegroepen?
  • Hoe ziet de customer journey eruit?
  • Welke kanalen moet ik inzetten?
  • Wat zijn contentbehoeften?
  • Welke upper funnel campagnes moeten ingezet worden?
  • Hoe krijg je de boodschap effectief bij de doelgroep?

De cijfers.

12mln. Impressies
2mln. Unieke personen bereikt
34% Meer activaties
4% Conversie

Het resultaat.

Het resultaat is een krachtige digitale marketing campagne waarbij een hoge relevantie en conversie is behaald door een combinatie van segmentatie in doelgroep en communicatieboodschap en het gebruik van slimme data.

Dit alles heeft geresulteerd in vele activaties van de beveiligingssoftware van F-Secure via Ziggo, KPN & XS4ALL. Hierbij is een uplift gegenereerd t.o.v. de reguliere onderstroom in activaties in die periode van 34%. En dat in slechts vier maanden tijd!

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen