Een nieuw online bestelsysteem voor Kruitbosch

Een gebruiksvriendelijke portal voor de dealers van onze merken.
Jolien Mars   •   Programmamanager E-commerce - Kruitbosch

Het was erg prettig om door middel van Scrum aan het dealerportal project te werken. Samen met het ontwikkelteam van De Nieuwe Zaak hebben we mooie stappen gemaakt om van ons huidige ‘offline’ bestelsysteem naar een webbased/online portal te gaan. Tijdens de pilot hebben we nuttige klantfeedback ontvangen waarmee we samen de Kruitbosch Portal geoptimaliseerd hebben. Het is mooi dat we nu live zijn met de Kruitbosch Portal en we het systeem gefaseerd uitrollen bij onze klanten.

1

De uitdaging

Het retail landschap is de laatste jaren enorm aan verandering onderhevig. Online bestellen wordt steeds belangrijker, ook voor groothandels. Tijd voor Kruitbosch, onder andere producent van Cortina en Alpina, om te veranderen. Het huidige systeem was gedateerd en sloot niet aan bij de wensen van de toekomst. De uitdaging in de ontwikkeling van het nieuwe systeem was om de kracht en snelheid van het huidige systeem te behouden.

2

De oplossing

Samen met de Nieuwe Zaak heeft Kruitbosch hun visie 2020 vertaald naar een digitale roadmap waarbij nauwe samenwerking met het dealerkanaal voorop stond. De eerste stap op de roadmap was de vervanging van het huidige bestelsysteem. Er is gekozen voor het Intershop platform geïntegreerd met Microsoft AX.
In het ontwikkeltraject is met een aantal klanten samengewerkt om de kwaliteit te waarborgen. Zo zijn er klantsessies gehouden om de wensen in kaart te brengen en heeft er van december tot februari een pilot plaats gevonden. In totaal hebben 100 klanten deelgenomen aan de pilot. Zij konden het systeem als eerste in gebruik nemen en feedback geven voor verdere optimalisatie.

Het resultaat

In 6 maanden is er een basis versie van het nieuwe portal opgeleverd waarbij de eerste pilot groep kon gaan bestellen. Op basis van de feedback is het portal verder geoptimaliseerd en uitgebreid met extra functionaliteit.
Het nieuwe systeem biedt naast bestellen extra mogelijkheden ter informatie en inspiratie en is overal en altijd beschikbaar. De overzichtelijk userinterface en intuïtieve bediening zorgen ervoor dat de dealer zonder uitleg zijn weg kan vinden in het bestel systeem.

case-kruitbosch-1534-1534


case-kruitbosch-1534-1534
case-kruitbosch-1534-1534

Ere wie ere toekomt

Deze specialisten hielpen mee aan dit succes:

Jocelyn van Perlo
Willem Cohen
Tim Kijne

 

 

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak