Raven scoort met online hengelsport platform en campagnes - Case De Nieuwe Zaak

Raven scoort met nieuw platform en campagnes.

Uitdaging De webshop van Raven, evenals hun campagnes, sloten niet aan bij de manier van oriënteren en aankopen door de hengelsporter.  
Aanpak

Ontwerp, realisatie en integratie van de on- en offline kanalen in een nieuw online platform. Ook werden er campagnes multidisciplinair opgetuigd.

 
Resultaat

Een nieuw e-commerce platform die continu doorontwikkeld wordt. Ook werd een nieuwe huisstijl ontwikkeld en campagnes getest en geoptimaliseerd.

 
Zo, die hengelt ze wel even binnen!

Het project.

Raven Hengelsport is dé specialist voor de hengelsporter. Er miste synergie tussen het on- en offline kanaal van Raven en acties kwamen niet of nauwelijks van de grond. Tijd voor ondersteuning op het gebied van e-commerce en campagnes!

De webshop van Raven was behoorlijk verouderd en voldeed niet aan de wensen van de klant (manier van oriënteren en aankopen). Dit platform moest daarom op de schop. Daarnaast moest er goed nagedacht worden over acties en campagnes en wilde Raven hierin doordachte keuzes maken.

De uitdagingen.

  • Een sterk verouderde webshop qua functionaliteiten
  • De webshop sloot niet aan bij de manier van oriënteren en aankopen
  • Omzet liep achter op target
  • Gebrek aan merkherkenning
  • Gebrek aan bekendheid rondom acties
  • Achterlopende gemiddelde orderwaarde

Het resultaat.

Er is een nieuwe webshop ontwikkeld en er zijn directe conversie verbeteringen doorgevoerd. Er is en wordt gezamenlijk gewerkt aan het optimaliseren van conversie, orderwaarde, online marketing campagnes en synergie tussen het on- en offline kanaal. Het nieuwe platform is internationaal uitgerold, waarbij er per land gedifferentieerd kan worden voor land specifieke eigenschappen. Doordat alles op één platform beschikbaar is, kan Raven zeer efficiënt zijn op het gebied van product voorraad, orders en klantprocessen. Daarnaast is een nieuwe huisstijl ontwikkeld die in elk land ingezet kan worden.

Zo is Raven uniform herkenbaar. Tegelijkertijd kan Raven de webshops per land flexibel aanpassen, om daarin de content en het assortiment zodanig te presenteren dat het aansluit bij de verschillende doelgroepen per land.

Er is op multidisciplinaire wijze een aftelbanner ontwikkeld om een kortingsweekend actie een boost te geven. Ook is de winkelmand aangepakt. Er is geëxperimenteerd door een melding toe te voegen met het resterende bedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Dit om de gemiddelde orderwaarde te verhogen met behoud van de conversieratio.

10% Meer bestellingen
19% Omzetgroei
9% Hogere orderwaarde
21% Meer bestellingen op desktop

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen