Meer dan 700 nieuwe 'friends' voor Steps
Onderscheidende Black Friday campagne maakt impact

Mariska van der Burg   •   Formulemanager Steps & Promiss
De Nieuwe Zaak heeft de afgelopen jaren een team met volwaardige experts aan onze webshop gekoppeld. De afgelopen jaren heeft Steps haar online customer journeys continue geoptimaliseerd. Door vanuit Steps als merk onze uitdagingen kenbaar te maken binnen het online team van De Nieuwe Zaak groeide de samenwerking in de breedte. Naast online oplossingen werd een veel breder scala van activiteiten opgepakt (waaronder merkactivatie) en werd de brand guide van Steps getoetst aan onze marketing uitingen. Dit leverde een concrete, visuele en bovenal een zeer sterke 360 graden campagne. De samenwerking kenmerkt zich door het vertrouwen dat zowel door Steps in De Nieuwe Zaak als door De Nieuwe Zaak in Steps is gesteld. Door de merkwaarden van Steps in handen te geven van De Nieuwe Zaak werd de essentie van het merk benadrukt en doorvertaald in diverse marketingcampagnes. 
1

De uitdaging

Steps is een bekend nationaal modemerk en onderdeel van de Belgische FNG group met meerdere sterke modemerken. Steps wil dat vrouwen zich krachtig voelen in hun outfit waarbij kleur, prints en de jurk belangrijke elementen zijn. Tegelijkertijd hebben ze moeite om dit merkbeeld op de juiste manier over te brengen op de doelgroep. In een analyse kwam naar voren dat de huidige uitingen niet altijd matchen met de uitgangspunten van het merk. Er was behoefte aan een krachtig signaal. We besloten hiervoor Black Friday als event aan te grijpen om het merkverhaal goed over te brengen en tegelijkertijd de onderscheidende identiteit van Steps te onderstrepen.

 

2

De oplossing

Voor Black Friday werd gekozen om met #fullcolourfashion tegen de stroom in te zwemmen en hiermee de onderscheidende merkboodschap van Steps te onderstrepen. Voor het campagnebeeld is gekozen voor een jurk die knalt van kleur om de kracht van vrouwen en kleur centraal te zetten. De korting was alleen geldig op kleuritems uit de collectie en alleen toegankelijk voor Steps Friends (het loyaliteitsprogramma van Steps in een app). Het kleur-statement werd nog extra kracht bijgezet door een Instagram Augmented Reality (AR) filter te verspreiden die de stories van volgers liet exploderen van kleur. Aan de filter werd een winactie gekoppeld en in alle andere uitingen stond kleur centraal.

Het resultaat

Op basis van een uitgebreide contentflow en een uitgewerkte contentplanning werd er dagelijks aantrekkelijke content verspreid waarbij het visuele concept consistent is doorgevoerd. Zowel in online als offline uitingen werd de powervrouw centraal gezet met kleurrijke en impactvolle beelden en video’s. Zo zijn winkeletalages, online advertenties, de website, de app, mailings, social media uitingen en diverse advertising kanalen gebruikt om de boodschap van kleur te verspreiden. Dit resulteerde in korte tijd in een groot bereik op diverse kanalen, interactie met de doelgroep door onder andere het AR-filter, nieuwe Instagram volgers, meer dan 700 nieuwe Steps Friends, een stijgende verkoop en de merkwaarden van Steps duidelijk in alle uitingen verwerkt. Een geslaagde campagne die het merk Steps in korte tijd extra kleur heeft gegeven!

  • 0
    weergaven
  • 0
    registraties
  • 0
    deelacties
  • 0
    friends
Steps3_1534x1100
Steps3_1534x1100
Steps6_1534x1534
Steps6_1534x1534
Steps6_1534x1534

Benadruk de essentie van het merk

Steps7_1534x1534
Steps_1534x1534
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak