Ontwikkeling nieuwe website Royal Talens
Unieke combinatie van content en digital commerce

Lobke Jansen   •   Digital Marketing Manager Royal Talens

“De Nieuwe Zaak heeft ons geholpen om concreet te maken welke kant we met de website en onze volledige digitale transformatie opgaan. Van de babysteps rondom SCRUM tot aan een succesvol project met een zeer gewaardeerde website als resultaat.”

1

De uitdaging

Royal Talens is, zoals ze zelf zeggen, een oer-Hollands merk dat al meer dan 120 jaar oud is. Het merk is bekend van kunstschildersverf als acryl- en olieverf (van o.a. de merken Amsterdam, Rembrandt en Van Gogh) maar ook van Ecoline en Bruynzeel-potloden. Met wortels in Apeldoorn worden de merken en producten wereldwijd verkocht in meer dan 100 landen. Royal Talens gelooft dat creativiteit een van de grootste menselijke rijkdommen is. Het heeft de kracht om de wereld mooier te maken. Het motto is dan ook: Empower your creativity!

Om dat ook te tonen aan de wereld, was de eerste stap om een inspirerende website neer te zetten. Royal Talens wilde graag, met oog op de nabije toekomst, een aantal concrete stappen zetten richting een digitale transformatie. Er waren plannen en ideeën genoeg, maar de start was een passend, nieuw digital commerce platform waarmee stapje voor stapje de digital commerce ambities worden gerealiseerd.

2

De oplossing

Samen met De Nieuwe Zaak heeft Royal Talens een uitgebreide analysefase gedaan. In deze fase zijn de juiste uitgangspunten geformuleerd om te kiezen voor het juiste e-commerce platform. Het nieuwe platform moest sterk zijn op zowel het gebied van inspiratieve content als e-commerce functionaliteiten. Het werken, bewerken en hergebruiken van content binnen het CMS stond zeer hoog op het verlanglijstje. Net als de ‘ease-of-use’ van het CMS voor medewerkers. Een makkelijke overstap naar B2B e-commerce moest vanuit hetzelfde platform mogelijk zijn.

Het platform Episerver heeft deze unieke combinatie. Er is vervolgens direct vorm gegeven aan de eerste realisatiefase (visie, roadmap, klantgroepen, roadmap, functionaliteiten). De resultaten uit de analysefase zijn dus gebruikt om de corporate website voor Royal Talens en haar merken te realiseren op het Episerver platform.

3

Het resultaat

Het resultaat is een gloednieuwe website voor Royal Talens. De website kent een behoorlijk aantal interessante features, namelijk onder andere:

  • Product content (integratie met het PIM)
  • Een colour slider op de detailpagina, om op een eenvoudige manier door de kleuren van een product heen te kunnen zoeken (uniek en onderscheidend t.o.v. de concurrentie)
  • Een product / kleuren overzichtspagina
  • Multi language
  • Markt specifieke content / productassortiment
  • Vestiging zoeker
  • Merkenpagina’s

De livegang van de website werd feestelijk gepresenteerd tijdens Creativeworld, de grootste vakbeurs die begin februari 2020 plaatsvond in Frankfurt.

Samen met Royal Talens en een multidiscplinair team vanuit De Nieuwe Zaak is dit project zeer voorspoedig, binnen de gestelde scope afgerond. We zijn inmiddels alweer gestart met de volgende fase, waarin we de internationale B2B portal bouwen.

1534_1534_01
1534_1534_02
1534_1534_03
1534_1534_05
1534_1534_06 def
1534_1534_07 (1)
1534_1534_08 (1)
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!