Sambucol - Aantrekkelijker en makkelijker aankoopproces

Renate van der Hout   •   Online marketeer bij Sambucol

“Er lag een grote uitdaging bij Sambucol om de basis op orde te brengen. Het was fijn dat we na de formulering van het plan direct aan de slag konden. Binnen de kortste keren brachten we samen met De Nieuwe Zaak de basis op orde.”

1

De uitdaging

Sambucol is een merk voor voedingssupplementen ter ondersteuning van de weerstand. Op het gebied van digital commerce waren er bij Sambucol (onderdeel van TS Health Products) veel verschillende vragen en behoeftes. Er was behoefte aan een helder doel voor de website, een meetplan om te meten wat er op de website gebeurde, een duidelijk herkenbare boodschap om mee te communiceren en een moeiteloos bestelproces. Vanuit TS Health Products was er één online marketeer voor Sambucol (en andere merken) en er was beperkt inzicht in verkoopcijfers beschikbaar van de online wederverkopers als Bol.com en Holland&Barrett (de Tuinen).

2

De oplossing

Als startpunt werd een strategie geschreven om de basis op orde te brengen. Pas wanneer de resultaten en pagina’s die klanten helpen bij het kopen van hun producten voldoende meetbaar waren, kon verbetering worden bereikt. Er werd afgetrapt met een powersessie waarin in korte tijd veel aanpassingen aan de website werden doorgevoerd. Zo werden:

  • Productdetailpagina’s (PDP’s) en categoriepagina’s logischer ingedeeld om het verkoopproces te verbeteren;
  • Zoekopdrachten naar verkooppunten, nieuwsbriefinschrijvingen en uitklikken naar wederverkopers doorgemeten;
  • Elementen op de homepage opnieuw vormgegeven;
  • Campagnes (waaronder een welkomstcampagne voor nieuwe inschrijvers) ingericht in de e-mailtool Mailchimp;
  • Basis SEO factoren geoptimaliseerd.

Het resultaat

In twee weken zijn de productpagina’s in samenwerking met de online marketeer van Sambucol beter opgemaakt op basis van CRO advies. Op deze manier werd het verkoopproces makkelijker gemaakt voor de klant. De homepage werd overzichtelijker en aantrekkelijker door het aantal elementen te beperken en eenduidiger vorm te geven. Met als resultaat een beter ingerichte webshop die het kopen van Sambucol-producten aantrekkelijker en makkelijker maakt.

De shop was hiermee klaar voor de communicatie rondom het griepseizoen.

Sambucol_Mobile1
Sambucol_Mobile1
Sambucol_Mobile1
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak