34% méér activaties voor F-Secure
Met unieke online campagne

Nuray Türksever   •   Marketing Manager F-Secure

“Wij voelden geruime tijd de behoefte om mensen bewuster te maken van online gevaren op het internet én hoe makkelijk het is om je hiertegen te beschermen. Een campagne zou hierbij kunnen helpen en dus zijn we op zoek gegaan naar een sterk online bureau. Samen met De Nieuwe Zaak hebben we gebrainstormd totdat we in begrijpelijke en herkenbare taal iets konden vertellen over ‘cybersecurity’ en de maatregelen die je kunt nemen om jou en je gezin te beschermen. In samenwerking met onze partners KPN, XS4ALL en Ziggo zijn we tot deze campagne gekomen die zeker succesvol mag worden genoemd!”

1

De uitdaging

Anno 2019 is de Nederlandse consument 24/7 online, via de smartphone tot de tablet en in huis, onderweg en op vakantie. Dit brengt de consument vele voordelen, zoals entertainment of gemak. Maar consumenten zijn niet altijd veilig online, zo weet F-Secure. Veel consumenten laten het namelijk na om hun apparaten te beveiligen tegen virussen, malware of hackers. En dit is nodig om de kans op cyberaanvallen en/of misbruik van persoonlijke gegevens te verkleinen.

Veilig online

Wat veel Nederlandse consumenten niet weten, is dat de beveiligingssoftware van F-Secure via internet- en telefoonproviders zoals Ziggo, KPN & XS4ALL gratis beschikbaar is. Daarnaast ziet F-Secure dat veel consumenten nog niet of onvoldoende bewust zijn van de online gevaren. Aan F-Secure de taak om de doelgroep hierop te wijzen en in beweging te krijgen zodat de consument veilig online is, overal en altijd!

2

De oplossing

Hoe kan F-Secure consumenten bewust maken van de online gevaren en zorgen dat ze zich beveiligen tegen de gevaren van het internet door de gratis beveiligingssoftware te installeren? Met een activatiecampagne! Samen met F-Secure, de internet service providers en De Nieuwe Zaak is een campagne ontwikkeld, van concept t/m executie. Met als hoofdboodschap: Wees veilig online, overal en altijd!

Op basis van marktdata en -onderzoek zijn de twee focus doelgroepen in deze campagne bepaald, namelijk gezinnen en ouderen. Diens customer journey en content behoeften zijn in kaart gebracht om de hoofdboodschap vervolgens door te vertalen in krachtige content. Maar hoe deze content bij de juiste doelgroep te krijgen?

De activatiecampagne

Een combinatie van high-impact bannering, een krachtige social campagne en online PR is ingezet om bewustwording te genereren voor de online gevaren. Het activatie mechanisme is gestimuleerd door een combinatie van e-mail, search & retargeting. Om de consument eenvoudig de software te laten activeren van zijn of haar internet service provider is een campagne landingspagina ontwikkeld.

Het resultaat

Het resultaat is een krachtige digitale marketing campagne waarbij een hoge relevantie en conversie is behaald door een combinatie van segmentatie in doelgroep en communicatieboodschap en het gebruik van slimme data. Dit alles heeft geresulteerd in vele activaties van de beveiligingssoftware van F-Secure via Ziggo, KPN & XS4ALL. Hierbij is een uplift gegenereerd t.o.v. de reguliere onderstroom in activaties in die periode van 34%. En dat in slechts vier maanden tijd!

  • 0mln.
    impressies
  • 0mln.
    unieke personen bereikt
  • 0%
    meer activaties
  • 0%
    conversie
F-Secure 1 1534x1534
F-Secure 1 1534x1534
F-Secure 1 1534x1534
F-Secure 1 1534x1534
F-Secure 1 1534x1534
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak